Den huvudsakliga

97 views 0 replies
Reply to Topic
Labi1995

Age: 2023
Total Posts: 0
Points: 10

Location:
,
Nya skor ?r d?liga f?r mig - jag kan helt enkelt inte Nike Air Max 2017 Femme motst? att springa i dem. Detta bidrog till mina problem f?rra helgen vid Manchester City Marathon n?r jag Nike Air Max Classic BW Femme sprang t?vlingen i Saucony Grid Type A4-l?genheterna - det var bara min tredje k?rning i dem, och de var f?r lite sko f?r min tr?tthetsniv? och sv?righetsgraden lopp. Som ett resultat verkar jag ha anstr?ngt n?got i min v?nstra fot (jag gissar senan p? peroneus longus), och jag tog de senaste fem dagarna av i hopp om att det skulle l?ka upp. Tja, som jag rapporterade ig?r kom ett ?verraskningspaket inneh?llande ett par New Balance Minimus Road-skor utanf?r d?rren, och jag k?nde mig sm?rtfri nog idag f?r att ta dem f?r en provk?rning. Jag kunde helt enkelt inte v?nta med att testa dessa skor, s? jag gick ut med en plan att springa fem mil. Jag gjorde det cirka 2,5 mil n?r sm?rtan i v?nster fot blossade upp igen, och jag s?tter Nike Air Max 270 Homme n?stan p? springan och gick hem. Jag hoppade p? gr?set / smuts bredvid v?gen och den mjukare ytan verkade hj?lpa, www.marmarisco.es och sm?rtan sj?nk tillr?ckligt f?r att jag kunde avsluta k?rningen. S?, det visar sig att det antagligen hade varit klokt att ta lite mer ledig tid, men som de flesta l?pare har jag mina ?gonblick av dumhet och bull-headness, och nya skor ?r ofta en stor bidragande faktor (jag ?r som ett barn i en godisaff?r n?r nya skor anl?nder!). Vad jag vill g?ra h?r ?r att ge min f?rsta tarmreaktion p? att springa i Minimus, och jag ber?ttar ovanst?ende ber?ttelse s? att du k?nner till f?rh?llandena d?r jag sprang i dem. Jag var inte 100%, och i ungef?r en halv mil mitt i loppet var jag tur om jag var 10%. Icke desto mindre fick jag en anst?ndig k?nsla f?r vad skon har att erbjuda, s? h?r g?r. De tv? orden jag skulle anv?nda f?r Nike Air Max Thea Mujer att beskriva Minimus Road ?r fast och brett. K?nslan under foten ?r v?ldigt fast - de n?rmaste j?mf?relserna jag Adidas Superstar Womens skulle g?ra ?r GoLite Amp och Newton Distance Racer utan innersulan (Newton Distance ?r ytterligare en relativt ny sko i min rotation - en recension kommer att komma vid n?gon tidpunkt). Att k?ra i Minimus Road k?nns i sj?lva verket mycket som att springa i Newton Distance utan innersula. Den huvudsakliga skillnaden ?r att Minimus saknar framfots?glarna och d?rmed har en plattare k?nsla (vilket antingen kan vara en bra eller d?lig sak beroende p? hur du k?nner f?r Newtons). faktum att den har en l?tt h?llyft (ca 4-5mm). Jag b?rjar t?nka p? att det finns fler faktorer ?n bara h?l-t?-droppe som g?r en sko b?ttre p? att uppmuntra en mittfotsstrejk, och en som jag verkligen ?r nyfiken p? ?r formen p? h?len. Minimus har en Nike Air VaporMax Femme underskuren h?l (se bild till v?nster), vilket inneb?r att n?r du tittar p? den fr?n sidan, vinklar h?len faktiskt lite Nike Air Max 2017 Mujer fram?t under den ?vre snarare ?n att komma rakt ner eller blossa ut bak?t. Detta matchar b?ttre den faktiska formen p? den m?nskliga h?len, och jag misst?nker att genom att ta bort alla h?lf?llningar g?r det sv?rare att f?nga h?len n?r foten kommer i kontakt med marken. Den enda andra skor som jag har en h?lform som denna ?r noll-drop GoLite Amp, ?ven om den ?r lite mindre uttalad i Amp. Du kan k?nna skillnaden som f?ljer av att ha en underskuren h?l, och min tidiga k?nsla ?r att det g?r det lite sv?rare att h?len sl?r medan du k?r i dessa skor (h?lform ?r ett omr?de med skodesign som kommer att f? lite uppm?rksamhet i en framtida inl?gg - det ?r en ny fascination f?r mig). Insidan av Minimus ?r v?ldigt bekv?m och Nike Air Max 270 Womens b?gsst?det ?r minimalt (se bild nedan). Det var en f?rsta k?nsla av ett upph?jt omr?de tv?rs ?ver skon precis framf?r h?len, men detta tycktes f?rsvinna under k?rningen och Nike Air Vapormax Dames var f?rmodligen ett resultat av ett tunt lager stoppning i h?len p? skon. Det finns ingen innersula, bara ett tygskikt, s? stoppningen kan inte tas bort. Det kommer att vara intressant att se hur yttersula p? Minimus h?ller sig. Det finns en lapp av svart gummi p? h?len (se nedan), men resten ?r ett enhetligt skikt av vad som k?nns som ett slags klibbigt gummi med sm? hexagonliknande former p?. Det finns n?gra omr?den med sm? gropar som str?cker sig under yttersula, och jag f?ngade en sten i en av dessa.
Posted 05 Aug 2019

Reply to Topic