New York Times Well B

87 views 0 replies
Reply to Topic
Labi1995

Age: 2023
Total Posts: 0
Points: 10

Location:
,
Jag har just l?st en utm?rkt artikel av Christopher McDougall i New York Times Well Blog. I artikeln diskuterar McDougall hur han ursprungligen avslog Harvard-professor Daniel Liebermans inbjudan att springa 2011 New York Adidas Campus Mujer City Marathon med honom. McDougall skriver att han alltid s?g mega-maraton som alltf?r kommersiell, och att l?parna alltf?r ofta verkade sj?lvupptagna och f?r besatta av personliga m?l. Han forts?tter i artikeln f?r att beskriva hur hans ?sikter har f?r?ndrats och hur betydelsen av ett maraton ligger i det faktum att det i huvudsak ?r ett kommunalt parti som firar v?r m?nskliga drivkraft att springa. Han ?ndrade sig och kommer nu att springa New York City Marathon imorgon med sin v?n. Jag sitter h?r sj?lv och skriver detta dagen innan jag sj?lv k?r ett maraton, bara mitt, Nike Air Max 90 Heren Manchester City Marathon i NH, kommer att bli mycket mindre skalh?ndelse ?n den som McDougall kommer att k?ra i NYC. ?nd? kommer jag att k?ra ett evenemang som kommer att vara en firande av m?nader av h?rt och ofta ensamt arbete av de som deltar. Utdelningen f?r Nike Air Max 270 Womens detta h?rda arbete ?r att vi f?r springa 26,2 mil, ett till synes titaniskt avst?nd, och vi f?r g?ra det tillsammans. Oavsett storleken p? det enskilda loppet ?r varje maraton i grunden ett gemensamt evenemang, en j?ttefirande av b?de individuell och delad uth?llighet, och det ?r till stor del av detta sk?l att jag ?r s? dragen Nike Air Max Classic BW Mujer till dem. Ut?ka detta lite l?ngre, Jag ser att jag p? m?nga s?tt kan vara s? stamaktivitet nu som det var tillbaka i de dagar d? v?ra f?rf?der f?rst b?rjade springa l?nga str?ckor p? tv? f?tter. Nuvarande hypoteser som kommer ut fr?n forskningslaboratorier Nike Air Max 270 Mujer som Dr. Liebermans vid Harvard tyder p? att v?r f?rsta drivkraft att springa l?ngt var att kunna jaga effektivt utan sofistikerat vapen. I sin artikel betonar McDougall att jakten var en iboende kommunal eller stamh?ndelse - grupper av j?gare f?rmodligen f?rberedde och arbetade tillsammans f?r att f?ra tillbaka mat till stammen, och en framg?ngsrik jakt var sannolikt en h?ndelse att fira. Idag k?r n?gra av oss till jagar djur - snarare k?r vi f?r att jaga personliga m?l, testa gr?nserna f?r v?ra kroppar, att st?dja v?ra v?nner och familj och fira livet. Analogin av en stamjakt Nike Air Max Thea Femme ?r dock mycket l?mplig. Vi l?pare tillh?r stammar. N?gra av oss tillh?r k?rklubbar eller lag. N?gra av oss st?ter p? v?lg?renhetsgrupper. Andra, som jag, tillh?r virtuella k?rstammar som p? webbplatser som dailymile eller Twitter. Men alla dessa grupper Nike Air Max 270 Mujer har gemensamt ?r att vi anv?nder dem som platser f?r att springa tillsammans, antingen praktiskt taget eller i den verkliga v?rlden. Vi st?der varandra n?r vi loggar ensamma kilometer ut p? v?gen, vi k?r t?vlingar tillsammans och vi firar varandras individuella prestationer. Mina "stammar" ?r det som h?ller mig motiverad att komma ut d?r och forts?tta att logga miles och driva mig till allt h?gre m?l. Mina "stammar" g?r mig till en b?ttre l?pare och en b?ttre person. L?pning handlar om samh?llet, och det ?r n?got som jag verkligen tror. L?pningstammar kan ocks? definieras av Nike Internationalist Womens vilken typ av t?vling de g?r. Det finns ultral?pare, elitl?pare, maratonl?pare, 5K-l?pare, de som bryr sig om prestanda och tid, och de som springer bara f?r skojs och n?je. Vissa av oss g?r alla dessa saker, och den vanliga tr?den som g?r med oss ???r att Nike Air Max 90 Herren vi alla ?lskar att springa. Vi ?r drivna att springa trots v?ra olika stilar och / eller motivationer. Personligen blir jag tr?tt p? att folk klagar ?ver att en s?dan och s?dan och s?dan t?vlingsstil ?r fel och inte representerar sporten bra. Den enda typen av l?pare jag inte respekterar ?r en som s?tter ner andra p? grund av deras f?rm?ga eller motiv. Det ?r tr?kigt, men det finns m?nniskor som det h?r ute, och ?tminstone en har kommenterat den h?r bloggen (han satte mig f?r att ha en 10K-tid l?ngsammare ?n Paula Radcliff gjorde under sin graviditet - kommentaren var patetisk Nike Air Max 270 Homme och st?tande p? s? m?nga niv?er ...).
Posted 06 Aug 2019

Reply to Topic