ngsminimalistisk sko - jag skulle

93 views 0 replies
Reply to Topic
Labi1995

Age: 2023
Total Posts: 0
Points: 10

Location:
,
Den h?r recensionen ?r javierrodriguez.es l?nge f?rsenad, men det har jag l?nge k?nt mig tvungen att skriva. N?r Nike Air Max 90 Womens Nike f?r f?rsta g?ngen tillk?nnagav sl?ppandet av den nyaste medlemmen i sin Free-serie med mer minimalistiska l?parskor, Nike Free Run +, var jag mycket kritisk till deras Nike Roshe Run Mujer marknadsf?ringsmetod. Vissa tog detta n?r jag attackerade en sko som jag aldrig hade slitit, men det var inte min avsikt. Snarare var jag kritisk till det faktum att Nike marknadsf?rde Nike Air Vapormax Mujer Free Run + som en sko som simulerar l?pa barfota, vilket jag inte trodde (och fortfarande inte) var m?jligt. I r?ttvisa k?nde jag att jag ?tminstone skulle prova skon s? att jag kunde skriva en informerad recension (en b?ttre ?n det stycke som Wired Magazine sammansatte som ursprungligen inte ens hade r?tt bild avbildad). Det h?r inl?gget ?r mitt f?rs?k att tillhandah?lla en r?ttvis granskning av Nike Free Run +. L?t oss b?rja med det uppenbara - ingen sko kan helt simulera k?nslan Adidas Gazelle Mujer av att k?ra barfota - barfota springer per definition att k?ra oskodd. Jag ?r inte alls en vanlig barfota l?pare, men jag har k?rt barfota n?gra g?nger, inklusive flera k?rningar p? ?ver en mil p? asfalt, och jag kan f?rs?kra Nike Air Max 90 Hombre er att att k?ra barfota ?r en helt annan upplevelse ?n att springa i skor av n?got slag. Visst, det finns skor som kommer n?ra att simulera upplevelsen (t.ex. Vibram Fivefingers), men alla skor d?mpar det sensoriska svaret fr?n dina f?tter i varierande grad, och detta f?r?ndrar grundl?ggande hur din fot samverkar med marken medan du springer. Mitt problem med Nike Free Run + och hur den har marknadsf?rts ?r att den har en tjockt d?mpad sula och en ungef?r 7 mm h?llyft baserat p? min m?tteknik (jag m?ter den p? 26 mm h?l, 19 mm framfot, ?ven om den senare ?r en grov uppskattning eftersom det inte finns n?gra Nike Air Vapormax Womens platser p? tungans sidor i Free Run + f?r att skjuta min kl?mma igenom). Jag b?r p?peka att h?len verkar vara n?got h?gre ?n den faktiskt ?r p? bilderna nedan, eftersom yttersula krullar sig runt d?r h?len faktiskt sitter. Med tanke p? denna omfattande d?mpning och h?llyft ?r Nike Air Max 90 Womens detta inte en sko som p? egen hand kommer att g?ra en hel del f?r att uppmuntra mittfoten / framfots streksm?nstret som ?r s? karakteristiskt f?r den barfota springan. Ja, den ?r mycket flexibel, ja den ?r l?tt, men det finns v?ldigt lite annat som verkligen ?r barfota liknande denna sko. Jag har h?rt rykten om att Nike kan ha en noll-drop Free 1.0 i verken, men dessa ?r obekr?ftade och jag v?ntar ivrigt p? mer information (om du har n?gra, v?nligen skriv i kommentarerna!). Ovanst?ende s?gs, mina ?vergripande k?nslor om denna sko ?r faktiskt ganska positiva www.artealjabiri.de n?r den placeras i sitt r?tta sammanhang. Jag har l?nge varit ett fan av Nike Free-linjen, och den ursprungliga Free 3.0 var faktiskt skon som startade mig p? min resa mot mer minimalistiska l?pskor. En del av min frustration n?r Free Run + sl?pptes var att det verkade som Free 3.0 hade upph?rt, vilket det tydligen inte var eftersom det fortfarande kan k?pas p? olika platser (som Adidas NMD Mujer Running Warehouse) - vare sig Free 3.0 ?teruppstod eller inte med uppkomsten av den minimalistiska r?relsen, eller om den faktiskt aldrig f?rsvann ?r en fr?ga som jag skulle vilja ha ett svar p?. Hur som helst, med tanke p? att Free 3.0 fortfarande ?r kvar, har Free Run + en best?md plats som en ?verg?ngsminimalistisk sko - jag skulle klassificera den som en gateway-sko till minimalism i samma ?l som jag definierade kategorin i min recension av Saucony Nike Air Max 95 Mujer Kinvara. Kinvara och Free Run + ?r b?da mycket popul?ra skor just nu, och f?r m?nga kommer en av dessa sannolikt att vara skon som uppmuntrar dem att g? mot fler och mer minimala alternativ (precis som Free 3.0 tj?nade detta syfte f?r mig). Med tanke p? detta kommer ?terstoden av min recension nedan till stor del att skrivas mot bakgrund av min syn p? den roll som denna sko fyller - en ?verg?ngssko f?r dem som g?r mot mer minimalistiska m?nster, eller till och med ett slut p? linskon f?r de som vill ha lite mindre sko som kanske inte vill g? f?r extremt i den riktningen.
Posted 08 Aug 2019

Reply to Topic